Marc Jacobs on vakiinnuttanut paikkansa naisten (ja miksei miestenkin) sydämmissä. Yhdysvaltalainen muotisuunnittelija on uransa aikana ehtinyt paljon, eikä loppua ole näkyvissä.
Marc on tehnyt pitkän uran muodin parissa. Hän on myös se mies joka sai potkut Perry Ellisiltä 1993 suunniteltuaan grunge-tyylisen kokoelman. Kyseinen kokoelma toi kuitenkin Jacobsille paljon huomiota muotimaailmassa. Louis Vuittonin taiteellisena johtajana vuodesta 1997 asti toiminut Marc lanseerasi edullisemman kakkosmalliston oman Marc Jacobs- mallistonsa rinnalle vuonna 2001. Erityisesti nuoren suosima Marc by Marc Jacobs on yksi myydyimmistä kakkosmallistoita.
Marc tunnetaan paitsi vaatteista, laukuista, aurinko-ja silmälaseista, lifestyle-tuotteista, myös tunnetuista ystävistään ja laajasta joukosta julkkisfaneja. Mm. Sofia Coppola, Kirsten Dunst ja Winona Ryder kuuluvat miehen läheiseen ystäväpiiriin, ja jokainen neito on myös esiintynyt suunnitelijan mainoskampanjoissa. Nuoren sukupolven "faneja" edustaa myöskin mainoksissa nähty Dakota Fanning 13-v.
Miksi Marc Jacobs vetoaa niin laajaan yleisöön joka puolella maailmaa? Syynä on ainakin hänen monipuolisuutensa. Louis Vuittonilla shoppaavista naisista aina Marc by Marc Jacobs malliston vaatteita himoitseviin nuoriin. Marcilla on myös selkeä oma tyyli jota hän jatkuvasti kehittää ja uudistaa. Kolmas syy suosioon on hänen vaatteidensa pidettävyys. Ne ovat suunniteltu käyttövaatteiksi, joissa korostuu laadukkaat materiaalit, kauniit värit sekä hienot ja tarkkaan mietityt yksityiskohdat.
Tänä syksynä Marc by Marc Jacobs pukee naiset rentoon, koulutyttö-lookiin. Kokoinasuus koostuu a-linjaisistamekoista ja takeista, paksuista sukkahousuista, polvipituisista helmoista sekä suurista villabaskereista ja -huiveista
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti